Seizoen 2023 belooft een mooi jaar te worden! We konden het jaar starten zonder lockdowns en verplichte sluitingen en hopelijk blijft dat ook zo. We hebben een drukke winterperiode achter de rug waarin we de nodige investeringen hebben gedaan. Meest in het oog springend is het Giga SpetterPark, wat op de plek van de tennisbaan naast het peuterbuitenbad is verrezen. Met de warmere zomers een mooie toevoeging op onze zwemgelegenheden.
Stabieler netwerk
En we hebben een behoorlijke investering gedaan in ons wifi netwerk. We hebben over het gehele park glasvezel aangelegd en overal nieuwe access points om het wifi stabieler en sneller te maken. Op het moment van schrijven zijn we nog niet helemaal klaar met alles, maar vanaf het voorjaar zal het internet een stuk stabieler zijn. Het is inmiddels niet meer weg te denken op een park zoals Beerze Bulten. Waar we vroeger nog wel eens dachten dat onze gasten de mobiele telefoon uit hadden staan tijdens de vakantie, is dat nu niet meer denkbaar.
Booming Business
Ik las onlangs een artikel dat vakantieparken booming business zijn geworden. Je leest inderdaad veel dat externe financiers investeren in vakantieparken, maar de campingbusiness is wel enorm kapitaalintensief. Duidelijk is wel dat het de laatste jaren een stuk drukker is geworden op ons park. Doordat de Duitse gast het Vechtdal en ons park heeft ontdekt is ons seizoen een stuk langer geworden en rustige periodes kennen we eigenlijk niet meer. Ik kan me nog goed herinneren toen ik 15 jaar geleden instapte dat de kampeermarkt wat op zijn gat lag. Caravans werden er nauwelijks verkocht. Kip Caravans, een mooi en lokaal merk, kon het hoofd niet boven water houden en hield toen op te bestaan. Kamperen moest zichzelf opnieuw uitvinden. Het huren van een accommodatie op de camping werd steeds populairder. De term glamping is inmiddels breed ingeburgerd en ik hoorde hem laatst zelfs voorbij komen bij ‘De slimste mens'. In die tijd was ook de opkomst van de compleet ingerichte safaritent. Wij waren destijds één van de eerste klanten van Luxetenten.com (nu Yala) die zo’n tent aanschafte. Destijds nog een canvasachtig product dat uit Pakistan werd geïmporteerd. De twee eigenaren van luxetenten.com begonnen met z’n tweeën te pionieren en 10 jaar later stond er een bedrijf met 200 medewerkers en een omzet rond de 20 miljoen. Inmiddels zijn de safaritenten doorontwikkeld tot een volwaardig product dat niet meer is weg te denken in de toeristische sector.
Digitalisering
De ontwikkelingen in de recreatiesector volgen zich in rap tempo op. Eén van die ontwikkelingen is digitalisering. Tijdens corona kreeg dit een boost en werd bestellen of reserveren via de app volledig geaccepteerd. Afgelopen jaar hebben we daar weer nieuwe stappen ingezet door bijvoorbeeld de gezichtsherkenning bij de entree van het zwembad en konijnenhol. Hierdoor hoeven wij geen polsbandjes meer uit te delen en in te nemen en verloopt het in- en uitcheckproces soepeler en eenvoudiger. Wij hebben echter wel de overtuiging dat we op andere momenten van betekenis moeten zijn voor onze gasten in persoonlijk contact. Een in- en uitcheckproces moet zo soepel mogelijk verlopen en niet een moment zijn waar gasten moeten wachten en vervolgens een overdosis aan informatie van onze receptionist krijgen. Het persoonlijke contact blijft uiteraard heel belangrijk maar gedurende het verblijf zijn die mogelijkheden er voldoende. Wanneer u een vraag heeft kunt u bij onze receptie terecht en zullen zij u informeren, hopelijk zonder dat daar een rij staat. We noemen het let’s go digital met een persoonlijke touch!
Maar goed, waar gaat het dan om tijdens uw vakantie? Ik denk ontspannen, samenzijn, genieten en ontmoeten. Die ingrediënten maken de beleving op Beerze Bulten compleet en maken het verblijf betekenisvol. Een plek waar we met elkaar herinneringen maken die je bij blijven. Een plek om nooit te vergeten!
Vriendelijke groet,
Gerrit-Jan Hagedoorn

